tisdag 17 juli 2012

RECENSION #47 - Amager The Sinners Series Gluttony


BRYGGERI; Amager
ÖL; The Sinners Series; Gluttony
TYP; Imperial DIPA
NATIONALITET; Dansk
BATCH; 437
BÄST FÖRE; 05-2014
IBU; HÖG
ALKOHOL; 9,4%
FÖRPACKNING; Flaska
VOLYM; 50cl
PRIS; 70,40 (140,80 kronor/liter)
INKÖPSSTÄLLE; Barley Wine, Köpenhamn, 2012-07-03
TESTDATUM; 2012-07-17

GLAS; Browerij de Molen Sniffer 40cl

Nästan sista droppen!

DOFT Redan när jag lättar på kapsylen så når IDIPA-dofterna min okänsliga näsa – detta doftar mycket och doftar mycket citrus – gott!
(9 av 10)

UTSEENDE Orange med många små kolsyrebubblor. Lite oklar med ett smutsvitt skum med gräddig konsistens med halvbra livstid.
(4 av 5)

SMAK Här blandar sig en frisk fruktig sötma in i leken och lyckas para sig väl med den rejäla humlebeskan – välbalanserat helt enkelt! Den höga ABV känns inte av nämnvärt – jag känner ingen spritighet alls.
(8 av 10)

MUNKÄNSLA. Beskan är lite väl aggressiv, men kolsyrebubblorna  som är så framträdande i vätskan är mjuka över smaklökarna. Har en njutbar eftersmak som hänger sig kvar en stund.
(4 av 5)

SAMMANFATTNING En gång för alla så vill jag definitivt klargöra att det INTE är jag som suttit modell för bilden på omslaget! 
Smakprovstestade denna på Stora Ölskolan AOÖF2O12 och gillade den då och denna flaska gör mig inte besviken! Den är på inte sätt "lättdrucken" men god öl ska avnjutas länge!
(15 av 20)

GENOMSNITTSBETYG;
(4 av 5)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar