torsdag 5 juli 2012

Köpenhamn och Malmö 2012 - del 5 - Öl som jag köpte

Lägger upp lite bilder på det jag köpte;
Hornbeer har seglat upp som något av ett nytt favoritbryggeri hos mig på senare tid, testade en Hophorn Black IPA på AOÖF2012 som var riktigt god. Här blev det den vanliga IPAn, Barley Wine och Summer (belgian Witbier).
Det är inte jag som suttit modell för etikettbilden på Gluttony från Amager! Som sagt var - tyvärr bara en (1) flaska (33cl) av Hopfest (testad på fat på AOÖF2012) från Ugly Duck. Läste om Célís White (belgian witbier) på vägen ner och köpte därför en flaska. Mort Subite blev jag tipsad om i butik, en sur Lambic.
En Haver & Gort Barrel Aged från de Molen och en Gueze 100% Lambic Bio från Cantillon.

3 Skånepågar!
Beerson XPA, Cacao-Porter och Beerson IPA från Malmö Brygghus.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar