måndag 2 juli 2012

Inköpsstatistik juni 2012

Från och med denna månad har jag börjat skriva ner alla mina inköp av öl i ett excel-dokument, så här en månad senare ångrar jag nästan det beslutet. Det jag inte vet någon om mår jag inte dåligt av......

Period; 1 juni - 30 juni 2012
Antal inköpstillfällen; 12
Antal inköpta produkter; 86 flaskor (inga burkar)
Total kostnad; 2920,20 kronor

Detta är endast öl inhandlat i systembolagsbutik - därtill ska egentligen också läggas kostnader för pub och festivalbesök. På "Allt Om Öl Festivalen" köpte jag fyra stycken remsor (á 200 kronor) med öl-biljetter.
Pub-besöken har inte varit så många - 3 stycken som jag kommer på, 250-400 kronor i ölnota/besök.

Ölrelaterade kostnader i övrigt;
Tågresa till och från Eskilstuna; 300 kronor
2 Hotellnätter i Eskilstuna; 1500 kronor
Biljett till Allt Om Öl Festivalen; 290 kronor
Biljett till Stora Ölskolan (AOÖF); 200 kronor (har jag för mig....?)

Lite drygt 7000 kronor för en månad.......

Och imorgon åker jag till Köpenhamn för att shoppa! Men nu är det ju juli - ett helt ny månad!

2 kommentarer:

  1. Hur många av flaskorna är slut repektive hur mycket lagrar du?

    Jag har en tendens att hamstra för mycket och dricka för långsamt... (har blivit bättre de seneaste månaderna dock)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingendera av inköpen har varit direkt i tanken att lagerhålla några längre perioder, men samtidigt så har jag så pass mycket "öl" hemma i garderob/kyl så det är ju inte för det dagliga konsumtionsbehovet heller direkt. Det har inte varit några stora mängder av någon sort - med undantag för 5 flaskor Sigtuna Triple Hop Weizen och Amager Ryeking. Den sistnämnda och Gudelös kommer jag försöka spara/lagra en flaska av - men jag har ganska fullt i den garderoben också....

      Radera