tisdag 31 juli 2012

Nyheter på Systembolaget 1 augusti

Så kommer det då äntligen lite nyheter igen på systembolaget. Imorgon onsdagen den 1a augusti släpps en del intressanta saker (för komplett förteckning hänvisar jag till Ölsvammel).

Jag hade sett framemot Wookie IPA 2012 från Amager, men den verkar nu vara struken från detta släpp. Men den som jag mest ser framemot är utan tvekan Decadent Imperial IPA (passar ju utmärkt till IPA-dagen på torsdag) från Ska Brewing - den lär det nog bli ett gäng flaskor av även om den inte är billig.
Sen ska jag nog försöka få tag på någon flaska vardera av Sierra Nevada Harvest Southern Hemisphere, Lervig Konrad Stout, Lervig Rye IPA och Zeven från Slottskällan.

I T7-sortimentet (vinkällarbutikerna) är det väl ingen som lockar mig så pass att jag söker mig dit redan om imorgon, finns något kvar i början på nästa vecka av Shipyard Double Old Thumper Ale så kanske jag gör en ansträngning.

Fick 2 leveranser från det lokala beställningssortimentet igår. Första beställningen las i söndags kväll och andra i tisdags förmiddag - jag är rätt nöjd med leveranstiden! :


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar