torsdag 28 juni 2012

RECENSION #39 - Eskilstuna Skogsängens Eko Saison


BRYGGERI; Eskilstuna Ölkultur
ÖL; Skogsängens
TYP; Ekologisk Saison
NATIONALITET; Svensk
BATCH;
BÄST FÖRE; 2013-01-13
IBU; (medium)
ALKOHOL; 6,3%
FÖRPACKNING; Flaska
VOLYM; 33cl
PRIS; 31,40 (95,20 kronor/liter)
INKÖPSSTÄLLE; Lokala beställningssortimentet, Systembolaget, Kungsholms Torg
TESTDATUM; 2012-06-28

GLAS; Allt Om Öl Festivalen 2012 40cl

 


















DOFT Söta frukter blandas med Basilika! Jag trodde inte på det när jag läste om den – men det stämmer faktiskt.
(7 av 10)




















UTSEENDE Solblekt guld med en mjuk vit skumkrona.
(4 av 5)

SMAK Skummet är uppfriskande sötsurt, basilikan finns med här också likaså fruktsötman som här får tampas med en mjuk citrusbeska. På slutet av tungan dyker det upp något mycket trevligt – jag känner igen det men kan inte helt sätta fingret på vad det är. Jag får jul-krydda-vibbar, det är ingefära - men det känns konstigt i detta sammanhang – eller? Men kombinationerna av frukt, basilika, citrus och ingefära funkar alldeles utmärkt
(8 av 10)
MUNKÄNSLA Lite torr, små mjuka kolsyrebubblor med en fin och långvarig eftersmak och beska.
(4 av 5)

SAMMANFATTNING Flaskan ger inte riktigt samma skjuts som fatöl jag testade på festivalen, men jag lär beställa hem några flaskor till när de 4 jag beställde nu är slut. Det faktum att det finns ekologiska råvaror i produkten är ju något som jag gärna stödjer.
(15 av 20)

GENOMSNITTSBETYG;
(3,8 av 5)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar