onsdag 13 juni 2012

Allt Om Öl Festivalen - snart börjar den!

Om lite drygt 43 timmar - klockan 17.00 så kör AOÖF2012 igång i Eskilstuna, och Alf är på G.
Jag har kollat igenom den numer kompletta (?) "Öl-listan" och funderar på vad som ska drickas under dessa 2 dagar. När jag kollar igenom min rätt hårt sållade lista så inser jag att jag egentligen skulle behöva 2 veckor snarare än 2 dagar för att kunna avnjuta allt detta, men ibland får jag offra en lever eller två helt enkelt.

Så här ser listan ut (just nu);


BISHOPS ARMS ESLILSTUNA;
Fatöl;
Omnipollo Leon ***
Nögne Ö IIPA #500 ***
K:rlek Mikkeller ***

Flaska;
De Molen Vuur & Vlam **

BREKERIET;
Troligtvis inte för mig!

CAFÉ SYLVIA
Omnipollo Mazarin *
Södra Maltfabriken Södra IPA *
Oskar Blues Old Chub Scottish Ale *
Sierra Nevada Bigfoot ***

CARLSBERG Sverige
Brooklyn EIPA **
Brooklyn Summer Ale *
Överraskningar från Brooklyn? ***
Carnegie Porter 2002 och 2007 **

ELIXIR WINE:
Djävlebryg Gudelös ***
Djävlebryg Dark Beast ***
Hornbeer *
Det lille bryggeri Barley Wine fatlagrad *
Xbereriment

ESKILSTUNA ÖLKULTUR
Anders DIPA **
Slagsta Single Hop

NILS OSCAR;
Fatöl;
Coffee Stout *
Hop Yard IPA

S:T ERIKS;
Kanske #1 Enbär – men tveksamt

SIGTUNA BRYGGHUS;
Triple Hop Weizen **

STRÖMSHOLM;
Njaeeee...?

WICKED WINE;
Sierra Nevada 30th Black Barley **
Sierra Nevada 30th Reserve *
Sierra Nevada Hoptimum ***
Mohawk Philthy Phils **
Mohawk Black Rocket Porter ***
Flying Dog Atlantic Unfiltered Lager **
Flying Dog Wilderman Farmhouse IPA ***
Ölvisholt Brugghus*
Unitas Brewing Cockeyed Cooper Bourbon Barrel Barlye Wine **
Unitas Brewing Labyrint Black Ale *
Unitas Brewing Double IPA **
Stallhagen US Red **
Meantime London Porter *
+ sköna surpriser ........ ***


***= ABSOLUT JÄTTEMÅSTE
**= Mycket troligt, väldigt nyfiken
*= Nyfiken
Övriga - om plånboken tillåter.

Det lär bli en hel del mer från Eskilstuna Ölkultur - men de är så pass oprövat område för min del så det blir att att sitta av en hel del tid där och testa tror jag. 
Att jag kommer spendera en hel del tid hos Wicked Wine har jag redan signalerat och med deras uppställning så finns ingen anledning att ändra på de planerna. Jag är särskilt nyfiken på Unitas, Black Barley Wine och Wilderman Farmhouse. Och "Sköna Surpriser" låter ju spännande.....
Trion av fatöl på Bishops Arms är extremt spännande, K:lek och Leon är ännu oprövade och #500 är suverän på flaska. Bigfoot hos Sylvia - är det 2012-flaskor (inte för mig), fatöl eller Vintage (absolut för mig)?
Tyvärr har inte Sigtuna med sig en särskilt spännande uppsättning (med undantag för Mattias H), men visst måste jag testa Emils nya skapelse.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar