onsdag 6 juni 2012

Officiella Supporterbarer under Fotbolls-EM2O12


Ett antal barer i Sverige har valts ut till "Officiell Supporterbar", urvalet har tydligen gjorts genom samarbete mellan SVFF, Svenska Fans och Sponsorn - Norrlands Guld. Fotbollsförbundet har väl flera gången kritiserats för att ha alkoholrelaterade sponsorer (rimmar tydligen illa med idrottsrörelsen), och på denna logga står det inte ens "Lättöl".............

HÄR finns ytterligare info, där framgår bland annat att i Stockholm så har fansen valt Pulcinella, en Pizzeria/Sportbar på Skeppmäklargatan.
Med deras egna ord
"Pizza, sportbar, à la carte och tapas. Äkta italienska pizzor (även veganska). Visar matcher på monitorer och storbildsduk. Gamla Jack & Mickes."

Jag hade inte tänkt mig ut på krogen för att följa EM i år heller, men detta försäkrar min fullständiga frånvaro.

Givetvis kommer jag att följa Sverige-England - men det blir ju på Allt Om Öl Festivalen i Eskilstuna - och där lär det inte serveras några Norrlands (hoppas jag iaf!).


Apropå AOÖF så har listan på UTSTÄLLARNAS ÖL uppdaterats, Slottskällan och Nils Oskar är också numer officiellt. Där ser några av fatölen från NO mycket intressanta ut, jag har inte "gillat" deras produkter så mycket tidigare, men denna uppställning ser riktigt intressant ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar