tisdag 5 juni 2012

JULÖL 2012


Via den eminenta Mankerbeerblogg så har jag blivit varse hur julölssortimentet på systembolaget kommer se ut 2012 (se länken för komplett lista).


Trots att jag tycker listan ser än tunnare ut än 2011-an så blir det nästan ett 20-tal sorter på min preliminära testlista. 
Jag gör mig vissa förhoppningar på bägge av Mohawks, trist att inte Midvinternattens Mörker fick plats i år heller! 
Sigtunas Midvinterblot funkade sådär julen 2011 men när jag drack den tidigare i år så var den riktigt bra - så det blir några flaskor för lagring och en för test i år.
Men hur blir det med K-9 Cruiser – som kraschade helt för min del 2011?
Två nyheter på listan som jag tycker ser lite spännande ut är Widmer Brrrrr och Celt Nadolig Rare.

Det blir att söka utanför systemet för att hitta några riktiga tungviktare, förhoppningsvis lyckas MNM komma in beställningssortimentet i år. Jag hoppas också mycket på det som kommer från vårt västra broderland, närmare bestämt Nögne Ö, deras God Jul och Underlig Jul har varit stora favoriter hos mig de senaste 2 åren. Hoppas också kunna få tag på Santas Little Helper från Port Brewing, som var en annan av 2011-s höjdare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar