måndag 25 juni 2012

RECENSION #36 - BrewDog IPA is Dead - Challenger


BRYGGERI; BrewDog    
ÖL; IPA is Dead - Challenger
TYP; Single Hop IPA
NATIONALITET; Brittisk
BATCH; 075
BÄST FÖRE; 17-03-13
IBU; 75
ALKOHOL; 6,7%
FÖRPACKNING; Flaska
VOLYM; 33cl
PRIS; 24,80 (75,20 kronor/liter) (99,20 för mix-box med 4 flaskor)
INKÖPSSTÄLLE; Systembolaget, Norra Stationsgatan
TESTDATUM; 2012-06-25

GLAS; Browerij de Molen Sniffer 40cl



DOFT Det doftar metallisk svensk pilsner….. Inte riktigt vad jag förväntade mig av en IPA.
(3 av 10)

UTSEENDE Blekt orangeröd med ett klarvitt skum som sätter sig upp på väggarna vart efter drycken och skummet sjunker undan.
(3 av 5)


SMAK En liten dust av sötma blandas med en smutta cideraktig äpplesyra.
(5 av 10)

MUNKÄNSLA Snålt med kolsyra och efterbeskan är rätt mild, snålt är ett genomgående tema tyvärr.
(1 av 5)

SAMMANFATTNING Denna IPA är verkligen död. Det är nästan så att jag saknar Sorachi Ace från 2011-an, den hade ju i alla fall en karaktär – även om den inte var särskilt bra. Pilsner, Blekt och Snålt är inte något som jag normalt söker efter i en öl, men här hittar jag mycket av detta. Den ser ok ut och det finns en del ok att säga om smaken, men övervägande trist. (9 av 20)

GENOMSNITTSBETYG;
(2,1 av 5)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar