måndag 11 juni 2012

RECENSION #27 - Härtsfälder Ekologisk Mörk Lager 2,6%


BRYGGERI; Härtsfälder Familienbraueri Hald
ÖL; Kung Markatta
TYP;
Ekologisk Mörk Lager
NATIONALITET; Svensk / Tysk
BATCH; ?
BÄST FÖRE; 07-12-12
IBU; ?
ALKOHOL; 2,6% Klass II
FÖRPACKNING; Flaska
VOLYM; 33cl
PRIS;? (minns ej)
INKÖPSSTÄLLE; Daglivs Klippet, Fridhemsplan, Stockholm
TESTDATUM; 2012-06-11

GLAS; SBWF2010

Än finns lite skum kvar!
DOFT Okomplicerad, maltig, viss sötma
(4 av 10)
UTSEENDE Mörkt brunröd, påminner mig om min ungdoms Falcon Bayersk. Klar med tunt vitt skum som försvinner omgående.
(2 av 5)
SMAK Den låga ABV är inte så påträngande som jag förväntat mig, här finns en del malt och lite söt knäck som dyker upp i slutet av tungan. En del trist metall men i övrigt rätt tunt.
(4 av 10)

MUNKÄNSLA Rätt hård kolsyra, det är väl det ändå som egentlig ger något minnesvärt.
(1 av 5)

SAMMANFATTNING En ekologisk mörk lager-lättöl – inte något som jag lär dricka i någon större utsträckning. Kommer tyvärr inte ihåg priset jag betalade i butiken, men det bör vara avsevärt lägre än till exempel Södra Pale Ale och Bonden (som i och för sig är rätt dyra folkisar....)
(6 av 20)

GENOMSNITTSBETYG;
(1,7 av 5)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar