tisdag 3 april 2012

April-släppet - igår kom Kujo!

Igår - måndagen den 2 april - så var det så dags för årets tredje (fjärde om jag räknar påskölen) nyhetssläpp. Som jag skrivit i tidigare inlägg så har det sett rätt tunt ut för denna månad, men de fylldes på någorlunda - för att sedan ändå tunnas ut. Med hjälp av det tunna startfältet borde jag ha kunnat räkna ut att kön utanför Stockholms T7-bolag skulle vara mindre brutal denna dag, men jag var där tidigare än vanligt och fick mig andraplats i kön!

Kl 08:45 dramaten håller min plats som #2
Kl 09:55 inte ens halvvägs till Hamngatan!



















Efter en dryg och kylsslagen timme utanför fick jag äntligen så komma in i butiken. Där var det ganska strikta order om max antal flaskor per kund, max 4 stycken - av alla nyheter! Jag tog mina fyra Flying Dog Kujo Imperial Coffee Stout + fyra Nögne Ö #500, betalade och gick och ställde mig sist i den numer rätt korta ölkön (inne i butiken). Väl framme vid nyhetshyllan igen så fick jag nu plocka till mig de jag behövde - dvs 8 st Kujo till (totalt 12 st). Plockade också till mig en flaska Dragets Kanal IPA från Nynäshamn och en flaska Blåkulla Påsköl (ekologisk) från Slottskällan.
När jag hade betalt kom jag på att jag borde undersöka huruvida min privatimportsbeställning hade anlänt till butiken. In i butiken igen (med välfylld dramaten), men icke sa nicke. Men jag tröstade mig själv genom att köpa några flaskor till, 3 st otestade; IPA Export från Green King, Hale to Nothing Ale (ny svensk), Napa Smith Organic IPA, fyllde på med 2 favoriter; Mohawk Extra IPA (Batch 1204) och Happy Hoppy Easter från Hornbeer.

Efter en Vit vecka så blev det lite extra festligt när det några timmar senare var dags att testköra min första helflaska av Kujo;

Härlig smak av Kaffe-glass! I like!
 
Idag tisdag så har jag fått SMS från Privatimportavdelningen på systembolaget - nu finns flaskorna klara för avhämtning! Så det blir ett besök på Passagen idag också - 4 flaskor från Browerij de Molen med namnet Amarillo DIPA, inväntar transport hem till min redan välfyllda ölgarderob;

Samlingen som ska drickas snart!

Den FinFina-Finölsamlingen är inte lika stor (ännu!).



2 kommentarer:

  1. Diggar din blog, sköna reportage, lite annorlunda. Du borde ställa in så man kan kommentera som gäst, blir nog fler kommentarer då. Peace

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid trevligt med konstruktiv feedback och givetvis kul att höra från ett "Fan". Ska fundera över gästkommentarer, kanske tillfällig öppen policy kan komma.

      Radera