fredag 20 april 2012

St Göran på BA-SF - dag 2

Doktor Alf rekommenderade ett återbesök på Bishops Arms Folkungagatan och självklart gör jag som den gode doktorn säger, dessutom behövde jag ta ny foton! Även om det primära syftet med besöket inte var att återigen dricka St Görans DIPA så väljer jag ändå att använda den rubriken igen.
Det som lockade mig mest var chansen att återuppleva Nögne Ö Single Hop Citra IPA, jag hade under gårdagen varit i kontakt med importören Brill & Co och fått besked om att denna dryck inte fanns tillgänglig på annat sätt - just nu.
Nögne Ö Single Hop Citra IPA
Tjusningen med Citran från Norge har på intet sätt avtagit även om den där första blixtförälskelsen är något mer balanserad nu. Följde upp denna norrbagge med ett andra försök av drakdödaren - St Görans DIPA från Oppigårds.
Till den passade jag på att beställa in en förrätt - Gubbröra på Kavring - inte för att passade speciellt till ölen utan för att jag var sugen på något mer än bara snacks, men inte en hel middag.
Beslutade mig sedan för att avsluta eftermiddagen med en Stout, närmare bestämt en Imperial Stout från Sandbacka - ett bryggeri som jag tidigare aldrig testat.
Sandbacka Imperial Stout 12,4%
Trots sin väl tilltagna ABV så finns väldigt lite spritighet i denna mörka skönhet, som jag tycker påminner lite grand om min Stout-favorit - Brooklyn Black Chocolate.

En trevlig eftermiddag för andra dagen i rad på Bishops Arms på Folkungagatan!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar