torsdag 5 april 2012

RECENSION #11 - Amarillo DIPA


BRYGGERI; Browerij de Molen
ÖL; Amarillo
TYP; DIPA
NATIONALITET; Holland
ALKOHOL; 9,2%
FÖRPACKNING; 33cl Flaska
BUTELJERING; September 2011  
PRIS; 41,90 (127 kr/liter)
INKÖPSSTÄLLE; Systembolaget, Passagen, Stockholm
TESTDATUM; 2012-04-04 & 2012-04-05

GLAS #1; Black Jack Beerculture 40cl
GLAS; Black Jack Beerculture 40cl
GLAS #2; Browerij de Molen Sniffer 40cl



DOFT
Glas #1 & 2; Citrus (apelsin mest) – stark men behaglig
(7 av 10)

UTSEENDE
Glas #1; Grumligt mörkgul med tunt vitt skum.
(3 av 5)
Glas #2; Grumligt mörkgul med tjock vit skumkrona, klart mycket bättre!
(5 av 5)

SMAK
Glas #1 & 2; Aprikos och även här en hel del citrus, men en bra fruktig sötma
(7 av 10)

MUNKÄNSLA
OK, men lite kort. Mjuk kolsyra och en bra beska.
(3 av 5)
Glas #2; Lite "längre" här, men ingen större skillnad.
(3 av 5)

SAMMANFATTNING
Glas #1; Kanske inte fullt ut så mycket som jag hoppats på – men den har 7 månader på nacken och jag tror att stora delar av problemet ligger i bristen på färskhet.
( 13 av 20)
Glas #2; Skummet förhöjer känslan en hel del för min del. Men bristerna i färskheten är svåra att komma ifrån. Vill gärna dricka denna tidigare nästa gång!
(15 av 20)

GENOMSNITTSBETYG
Glas #1; (3,3 av 5)

Jag ska testa denna i mitt de Molen Snifferglas ikväll och se om det funkar bättre - återkommer på tisdag med eventuellt tillägg.
Glas #2 - Browerij de Molen Sniffer 40cl; (3,7 av 5)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar