lördag 14 juli 2012

Slut på semestern

Även om jag inte börjar jobba igen förrän på måndag så var ju gårdagen den sista "riktiga" semesterdagen. Gårdagen spenderade jag bland annat på Amaranten Bar där jag drack Mohawk OAT IPA och Summur IPA på fat respektive flaska, riktigt goda bägge två.


Vid 3-snåret var det dags för mig att börja röra på mig mot mitt egentliga mål - Bishops Arms på Folkungagatan.
Fatölsutbudet var inte alls vad jag hade hoppats på men jag lyckades ändå få ihop en rätt hyfsad uppsättning;


Under tiden jag drack min sista öl - 6 Point Resin (burk) - så fick jag ett SMS från systembolaget.

Min privatimport-beställning fanns nu för avhämtning på Passagen.
Jag var lite osäker på om jag skulle få handla på bolaget med 5 stycken relativt nydruckna öl i kroppen, men jag betalade min nota och skyndade iväg mot Regeringsgatan.

Där fanns en låda (=24 stycken 355ml burkar) av denna sort;
TEN FIDY IMPERIAL STOUT 
från Oskar Blues Brewing, Colorado, USA

Jag var riktigt sugen på att testa en redan igår kväll - men valde att låta bli. Den som väntar på nå'gott, han kan få vänta länge - men snart är det dags!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar