lördag 21 juli 2012

Första arbetsveckan

Under 5 veckors semester hinner jag dra på mig en del "dåliga" vanor - öl konsumeras alla dagar i veckan snarare än 2-3 dagar i veckan. Allt Om Öl Festivalen och shoppingresan till Köpenhamn spär givetvis på konsumtionen, men nu var det ju vanlig  arbetsvecka och då måste jag ju vara seriös - i alla fall försöka.
Men hur gick det då?

Onsdag den 18e "Ölets Dag" - besök på Sigtuna  Brygghus och systembolaget i Märsta.
Torsdag den 19e - besök på Bishops Arms Vasagatan för att testa Sigtuna Doppel Weizen Bock igen. På väg hem därifrån stannade jag till vid Texas Longhorns restaurang på Fleminggatan för att testa Mohawk Philthy Phil's - det var länge sen, där blev det även en Veteöl från Schneider.
I i Weizbier glas! Lite dyrare men ändå godare!

I kylt sejdelglas - ok men inte optimalt.


Fredagen den 20e - besök på MacInlays Inn där det  fanns DWB, men det blev lite annat gott istället. Stenstrand Sommar Ale från Nynäs,  denna har jag beställt genom bolagets lokala beställningssortiment - men den var slut hos leverantören. På fat var den en mycket trevlig bekantskap.
Sen blev det en Nögne Ö #500 IDIPA också den på fat, men den är mer än bara trevlig - den är supertrevlig!
Valde sen att avsluta eftermiddagen med en flasköl från Mikkeller - I Beat yoU IDIPA - faktum är att den stod upp riktigt bra mot femhundringen.

Lördagen den 21e - sent på eftermiddagen kommer jag på att det kanske kunde vara en bra idé att ladda in lite mer superb finöl i kylen (fick lov att plocka ut en del annan god öl för att få plats), inspirerad av Humligheters recension av Gudeloes så blev det en sån plus ett antal andra favoriter i Stout/Porter-klassen;
Flying Dog Kujo Imperial Coffee Stout
Brooklyn Black Chocolate Stout
Mohawk Black Rocket Porter
Amager Ryeking

dessutom la jag in;
Sierra Nevada Bigfoot 2011
Sigtuna Triple Hop Weizen

Räknar inte med att dricka upp alla dessa ikväll - men om någon timma har det fått lite kyla då lär jag nog öppna de FDKICS och BBCS.
Men jag har börjat kvällen med en Anders DIPA från Eskilstuna Ölkultur - extremt trevlig svensk DIPA! Följer upp den med en annan favorit från mitt besök i Eskilstuna - Hopfest IPA från Ugly Duck.
Troligtvis kommer jag att korka ur den välkylda Local 1 från Brooklyn också innan jag går över till den mörka sidan!

Skönt att det är söndag imorgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar