måndag 29 februari 2016

Uppsala Beer & Whisky Festival 2016 - jag är nöjd!

Det blev ett besök på Uppsala Beer & Whisky också i år för min del. En del hade förändrats sedan 2015, men mycket var sig likt. Störe utrymme för utställarna (ett 70-tal vad jag förstod), fördelat över 2 stycken hallar och stor garderob (som ändå genererade en del köer). Nytt festivalglas - med logga, som var gratis. Matservering utomhus via Foodtrucks - den var lite "svår" att hitta - för min del blev det en Reuben hos favoriterna Frick & Hagberg.


Fast Svitjod var nog lite godare!

Pom-Pom från Brasstacks, mycket god Granatäppel-öl!

Blond nordirländsk öl hos New Brews



Hos Bryggeriet Ångkvarn var det nästan holländskt stämning.

Einstök Dubbelbock - både snygg o god!

Då var inte jag där!



Hos Pistonhead/Spendrups!?

Träffade 2 gamla favoriter, en Björn var väntad - men The Return of Gonzo var lika oväntad (för min del) som den var trevlig!
Tillfälligt anställd eller?


Han i kepsen serverade mig en väldoftande Fantomé!

Första försöket - gav mersmak!

Fyra (minst) stycken Alf!
Strax före 5 kände jag mig rätt nöjd med mitt festivalbesök, dryckeskuponger till ett värde av 300 kronor var utdelade och jag hade planer för middag innan hemresan. Ett besök på Tilltugg Tapas var sedan länge planerat - dock hade jag inte bokat bord (borde kanske ha gjort det....). Löningsfredag och det var rätt mycket folk där, men jag lyckades skrämma bort några damer från baren och intog en lättare kväLlsvard och dryck där. Efterrätten - Lakritsparfait med hallon - var suverän, inte minst tillsammans med Avant Garde Barley Wine från Naparbier.
Lugnt och stilla - innan öppning.
För en gång skull en resa (både tur och retur och festivalevenemang som gick helt friktionsfritt för min del! Jag ser framemot UBWF2017!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar