måndag 1 februari 2016

Ölfoton special utomhus - goda utstikter för folköl

Förre veckan fick ju 2 flaskor från Browerij de Molen följa med mig upp på Västerbron, denna vecka fick 2 flaskor från Omnipollo följa med mig till en annan av Stockholms bättre utsiktsplatser - Fjällgatan på Södermalm.
På vägen dit testade jag en potentiell framtida utomhusfotograferingsmiljö;

Tomteboda postterminal i bakgrunden - inte lika snyggt.
Funkade väl "sådär" - men ljuset blev rätt bra, tycker jag.

Väl framme vid Fjällgatan insåg att det nog var lite väl "skuggigt" för min typ av fotografering (med smartphone). Mycket riktigt så funkade inte mina utsiktsbilder fullt lika bra som jag hoppats. Men några hyfsade bilder blev det i alla fall.
Spegelbilderna i fönstret till höger är ju häftigare än själva ölbilden....



Fotografiska nere till höger i bakgrunden.

Per-Anders Fogelströms terass


Solen sken på ett stängt Gröna Lund
Ett par stenkast från denna utsiktsplats ligger ju Tjärhovsgatan - på vilken Omnipollo har sitt huvudkontor (dock inte helt nära). Tyckte därför att det passade bra att välja 2 flaskor från just dem som motiv - Bianca Raspberry Lassi Gose och 3.5 Pineapple Gose - 2 folköl som jag inhandlat dagen innan på en ICA-butik på Folkungagatan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar