måndag 15 februari 2016

Lite bilder från premiären av Pubkväll i Sundbyberg

Jag hade ytterligare 2 stycken ölrelaterade evenemang bokade för denna fredag (12/2) men jag valde att satsa helhjärtat på denna premiär istället.
Jag har ju besökt bryggeriet vid ett antal tillfällen tidigare (senast i samband med utomhusfotograferingen i mitten av januari) och jag gillar det mesta av de öl jag testat från dem.

Denna gång blev det följande öl som testades;
Sumpan Lätt Ale - deras första lättöl, godkänd omän lite blaskig.
Vit - kunde ha varit kallare, men den är bra.
Saison Passionsfrukt - deras näst bästa öl, enligt mig.
Lasse i Gatan - deras bästa! De hade några "vintage"-flaskor från 2014, jag körde en paralell med 2015, ju yngre desto bättre!


Denn lätta Alen

Fortfarande Lätt Ale, utsikten från balkong är vad den är.

Vit
Skuggan av Passionsfrukt
Paralellt tungviktsmöte
Förbättringsförslag;
  • Erbjud "smakprov" (i små glas), inbjuder flera till att våga testa - framför allt av fatölen, men också kanske av de mer "exklusiva" flaskorna.
  • Tänd upp brasan - framför allt vintertid så kommer den höja mysfaktorn.
  • Toaletterna på övervåningen (inte installerade vid premiären).
Jag lär återkomma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar