torsdag 25 februari 2016

Foto Special - mitt senaste inköp - en karaff!

Förra årets godaste öl var ju enligt mig Spontanbasil från Mikkeller & Lindemans, därför blev jag mycket glad när jag hittade denna pryl i Helbergs Humle Store samma dag som de öppnade upp igen. Jag slog till och beställde per omgående - då detta är "the-one-&-only".





Tog några bilder inne också, med underljus - funkade väl sådär.

Snygga loggan!

Detta magnifika konstverk är tillverkad på Återbrukshyttan - som jag kom i kontakt med tack vare Robert och Helena på Helbergs Humle Store under Växjö Ölfestival 2014.

Förutom att den är snygg och bra återanvändning - så hoppas jag också att jag ska hitta bra användningsområden för den (inte bara som blomvas......). Vilken öl (eller Vin?) passar bra att servera ur en karaff?

Specifikationer;
Volym - 800ml
Höjd - 230mm
Bredd - 80mm
Vikt - 576gr
Pris - 395 kronor (slut i lager..... :D )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar