måndag 8 februari 2016

Ölfoton special utomhus - Spritmuseums Ölbrygga

Den har inte öppnats riktigt än - men den börjar åtminstone återta samma form och utseende som den hade under 2015 - min favoritpub under fjolåret, Ölbryggan utanför Spritmuseum på Djurgården.
Under min utomhusfotografering förra helgen (utmed Fjällgatan) så lös solen över denna plats - men typiskt nog hade vädrets makter bestämt att just denna dag så skulle det vara mer ruggigt höstlikt vinterväder.
Men det är ju ändå objekten (ölen) som är det viktigaste - till denna session hade jag valt öl från Poppels och Sundbybergs Köksbryggeri - båda bryggerierna har under 2015 haft kopplingar till området där jag valde att hålla till.



Även om "Bryggan" fått ett mera möblerat utseende sedan jag senast var där så är det än så länge långt kvar tills dess att fjolårets bästa uteservering öppnar igen.



Lasse I Gatan och Poppels RIS



Ingendera ölen har - vad jag vet - figurerat på själva ölbryggan under 2015, Poppels har varit där - Sundbyberg har varit med på miniölsfestivalerna inne på muséet, men jag vet inte huruvida de varit med på bryggan.

Detta besök blev också mitt sista på ÖL-utställningen och sammanföll passande nog också med bloggens 4-års jubileum, men mer om det i kommande inlägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar