onsdag 30 maj 2012

RECENSION # 23 - Stone Ruination IPA


BRYGGERI; Stone Brewing Co
ÖL; Ruination
TYP; IPA
NATIONALITET; USA
IBU; 100+
ALKOHOL; 7,7%
FÖRPACKNING; Flaska
VOLYM; 355ml
PRIS; 37 kronor (104 kronor/liter)
INKÖPSSTÄLLE; Passagen (Privatimport)
TESTDATUM; 2012-05-30

GLAS; Brouwerij de Molen Sniffer 40cl

DOFT Påminner först om Draken! Men det försvinner, men fortfarande mycket gott! Massor av citrusig humle, nästan blommig.
(9 av 10)

UTSEENDE Blekt orange, med ett fluffigt vitt skum som klänger sig fast på glasets väggar på vägen ner.
(4 av 5)

SMAK Fett med Beska, men den är mjukintensiv som balanseras väl med karamellsötma och blomster. Frisk citrus och lite skog – jag gillar detta!
(10 av 10)

MUNKÄNSLA Ölet gör inte skäl för sin titel, varken jag eller mina smaklökar är ruinerade – bara väldigt lyckliga. Den återhållna kolsyran stör mig inte alls. Eftersmaken biter sig fast länge än.
(5 av 5)

SAMMANFATTNING Trodde inte att jag skulle bli fullt så begeistrad - men den är oemotståndlig. Tankarna för minnet tillbaka till Drakens DIPA, inte för att de särskilt lika så mycket som de lyckoruset som ölen skapar hos mig. Det ända irritationsmomentet är det faktum att jag endast köpte 4 flaskor! :mad:
(19 av 20)

GENOMSNITTSBETYG;
(4,7 av 5)

1 kommentar:

  1. "Fett med Beska"
    "Mjukintensiv"

    Vilka underbara beskrivningar!! Alf for the win!
    De lär ju ha tagit in mer än vad som beställdes så kolla med Great Brands om de inte har mer o beställa redan nu?

    SvaraRadera