torsdag 3 maj 2012

Akkurat 27 april 2012

I fredags lämnade jag en kortfattad snabbrapport direkt efter jag lämnat Akkurat, nu är det dags att fylla på med liter mer;
Jag kom i god tid, och ville därför inte gå på några tyngre öl - började därför med några lätta Real Ales;
Traditionsenligt - Skebo Blighty Best
Darkstar Hophead 3,8%

Ocean Västkust
Alla tre var mycket trevliga, jag börjar bli riktigt förtjust i Real Ale.
Sakta men säkert så börjar baren fyllas med folk, men än så länge finns gott om plats vid baren, dags att beställa in en vanlig Ale;
Pumpen syns till höger i bakgrunden, en Bedarö Bitter
Strax före 18.00 så dyker Manker upp och gör mig och skäggige herrn - i Brooklyn-keps - sällskap. Inser att jag måste göra ett snabbt depåstopp innan festen börjar. Lagom tills jag är ute från muggen så stöter jag ihop med en gentleman från Brooklyn, USA;
Defend Beer!

Fick en kort pratstund med honom innan han försvann in bakom baren;



Kl. 17:58 - Garret öppnar Brooklyns Taps!
Några minuter senare, enjoying!




















I och med att jag lämnat min plats i baren - Manker tog över den - så jag hamnade i 3e led och hade lite svårt att få tag på barmännens uppmärksamhet. Till slut - efter att återigen bytt plats med Manker - lyckades jag beställa in en vardera av Blast och Black Chocolate Stout (jag misstänker att jag lämnade rätt "hyfsat" med dricks på den notan). Började mingla bland övriga gäster, samtidigt som jag avnjöt ölen;
Till vänster skymta bland andra Mattias H - Sigtuna Brygghus Bryggmästare

Manker lyckades ordna med ytterligare ett "Photo-Oppertunity" till mig och trots att jag reda lagt upp den bilden så lägger jag in den igen;
Av någon anledning tyckte jag att det fick räcka för min del - trots att kvällen var ung och plånboken inte allt för tom. Men det var lite för trångt för min smak! Trevligt och gott var det i alla fall!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar