torsdag 3 maj 2012

Shop-A-Holic, Maj-släppet! En hel låda + lite till!

Jag var på systembolaget (Norra Stationsgatan) igår (onsdag 2/5/2012) där var bekvämt nog väldigt lite kunder - det blev några Mohawk Extra IPA, Hornbeer Happy Hoppy Easter och Napa Smith Organic Ale.
Bland nyheterna blev det en flaska Old Ruffian från Great Divide, 2 flaskor Shipyard Applehead och 4 flaskor Ruthless från Sierra Nevada. Men den största andelen av notan bestod givetvis av Sierra Nevadas BIGFOOT 2012!
Först fick jag det något "skrämmande" beskedet att de inte hade en hel låda - bara de som de ställt ut i hyllan (som i och för sig var välfylld), fler skulle komma imorgon (läs idag). Snodde åt mig 14 lösa flaskor och gav mig av mot kassan för att betala. Frågade kassören angående trolig leveranstid för morgondagen, han kunde inte besvara frågan och därför vände jag inte i butiken igen med min redan välfyllda dramaten.
Då fick jag prata med en annan anställd som vänligt nog gick in på lagret och hittade en låda till mig! 717 kronor senare fick jag lov att packa om min dramaten - trycka ner min Bigfoot-låda i botten och fylla ut så gott det gick med övriga flaskor. Fyra flaskor fick bäras vid sidan om i en medhavd systemkasse.
Glömde fota Ruthless!?
En slutnota på totalt drygt 1500 kronor - lite mer än vad jag ursprungligen tänkt mig, men det fick det vara värt.
Problemet är bara det att min månadskalkyl för ölinköp redan är fylld i stort sett, blir nog ingen besök på vare sig NK eller Sigtuna imorgon...... :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar