måndag 27 mars 2017

Inför Växjö Ölfestival 2017 - bara två veckor kvar!

Lördagen den 8 april (min lillasysters och Omnipollo Hatts födelsedag!) klockan 11.30 så är det återigen dags för mig att besöka Växjö och testa många öl på Kök 11.

 
Öl-lista Excel-ark, kan komma att förändras, Brill saknas än så länge till exempel)
 
Några utställare som jag tänker hålla lite extra koll på är;
  • Brasserie de la Senne - bryggarbesök, svenskättlingen Joel Galy kör en öl-turné runt Sverige och besöker bland annat VÖF.
  • Många göteborgare i år, Poppels, Vega och Göteborgs Nya Bryggeri är nykomlingar på VÖF, Dugges har varit med sedan starten.
  • Qvänum - dags att jag gör en djupdykning ner i deras ekologiska sortiment.
  • Emmaboda - lokalproducerat och nytt!
  • Rocket Brewing - de var ju inbokade häromåret men hoppade då av. Ser framemot att få testa deras öl.
Jag kommer hänga på låset och räknar med att köra halva dagen (första passet) på festivalen, men sedan ska jag ut på stan och hänga med mina värdar (är inackorderad hos lokala bekanta i år) är tanken. Återbesöka Urban Smak och premiärbesök på Chapter House.


Vi ses väl där!?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar