onsdag 29 mars 2017

Alf presenterar - Filip Lindström, gästskribent!





I slutet av förra året så slängde jag iväg en förfrågan till en blogg-kollega Filip Lindström som är chefsideolog/skribent på musiktidningen Profet (där jag frilansar emellanåt).

Skulle han vara intresserad av att hoppa in som gästskribent på Alf Tycker Om Öl?

Visst fanns intresse, vissa planer började smidas, men på grund av tidsbrist fick vi inte riktigt till det.

Men snart så dyker det upp ett inlägg där Filip och jag parallell-testar en öl. Men inför detta så tänkte jag att jag skulle presentera honom lite närmare.

Filip är född i mitten av 90-talet och bor sambo i lägenhet norr om Stockholm. Förutom skrivandet så jobbar han som bartender och eventansvarig på Nomad Swedish Food and Bar, en krog på Upplandsgatan i Stockholms innerstad.
På fritiden så lirar han med bandet Karma Electric, och på senare tid har han även börjat som DJ under namnet Compact Disc Jockey.
En ung man med många prylar på gång samtidigt, nu kan han lägga till titeln gästskribent på Alf Tycker Om Öl på sin CV också.

Filip Lindström, fotad av Kia Lefwander.

Jag hoppas att han ska tillföra lite annorlunda perspektiv, både som branschmänniska och tillhörandes en yngre generation. Dessutom är han inte fullt lika insnöad på hantverksöl som jag är.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar