tisdag 28 mars 2017

Alf besöker - nya Mikkeller Bar Sthlm

Kör lite Crossfit-träning, innan, under och/eller efter besöket på MBS!

Så var då äntligen dags att besöka Mikkeller Bar igen, senast jag var där för en månad sedan så var lokalen allt annat än färdig. Men fredagen den tjugofjärde mars 2017 var den ändå tillräckligt färdigställd....
Det officiella öppnande skedda dock inte förrän den tjugofemte, men jag höll på mig ytterligare en dag till söndagen efter. Med tanke på hur mycket folk som stor och köade på Brahegatan på lördagen (medans jag var på SM i Hembryggning i Solnahallen), så var det nog lika bra.

Skylt i motljus!

Personalen gaddar ihop sig inför söndagens insläpp!

Jag var, min vana trogen, där i god tid innan den utsatta öppningstiden. Väl framme stod jag helt själv utanför! Jag hann till och med smita iväg för att köpa en blomma.
Min blomma, andra från vänster.
Kranlistans samtliga tjugofyra luckor var välfyllda också denna dag, bland annat med flera husöl, Sture-brygder i olika former.



Daniel, ser rätt nöjd ut med dagens kranlista!
Jag valde att börja lite lätt med Sture Wit, en lättdrucken nästintill kryddfri citrus-wit.

Dagens första, Sture Wit.

Dagens meny

Tre små smörrebröd

Lagom mycket folk!


Under tiden jag avsmakade min första öl så troppade det in ett antal gäster, några bekanta andra mindre bekanta rent utseendemässigt. Två killar dök in och såg rätt frågande ut, men avvek från lokalen efter en hastig titt på utbudet, kanske var det inte riktigt vad de tänkt sig.


Just som jag fick in mina smörrebröd så dök två väldigt bekanta upp, Pär och Kajsa kom just från sitt besök på Spritmuseums Rocky-utställning (efter påminnelsetips från mig).

Kajsa och Pär

Blå Spögelse

Fatlagrad Anagram, inte bättre än originalet!
Det blev några starkare öl än vad jag brukar konsumera på söndagseftermiddagar, jag avslutade med Anagrams fatlagrade version. När den väl fick upp lite temperatur så blev den riktigt angenäm, men jag föredrar (som vanligt) originalet.


Klockan 15.50, 2017-03-26
Lokalen är bra, denna somriga vårdag så strömmar eftermiddagsljuset in från fönstren mot gatan. Smörrebröden var bra, nummer tre med ost, svamp och nötter var en höjdare. Matjessill är ingen personlig favorit, men det funkar i denna form.

En överlag klart godkänd premiär för min del, bra öl och funktionell lokal. Bra personal med några bekanta inslag. Jag lär definitivt återkomma mer eller mindre regelbundet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar