lördag 29 oktober 2016

The Return of Basil!

Häromdagen dök det upp ett foto och en kortfattad text på Mikkellers facebook-sida. Det som jag trodde var en engångsföreteelse skulle nu få en uppföljare.
Foto lånat - med tillåtelse - från Mikkellers Facebook-sida.
Det rör sig givetvis om Mikkellers samarbetsöl med Lindemans, Spontanbasil som slog mig med häpnad förra året - godaste ölen 2015 enligt mig!
Nu är batch 2 klar och kommer att släppas inom kort.

Jag skickade iväg en fråga till Mikkeller och fick snabbt och positiv eespons; självklart kommer Spontanbasil 2016 att dyka upp i Sverige också denna gång.

Förutom denna mycket glädjande nyhet fick jag även beskedet att de sista skvättarna av batch #1 snart kommer att släppas i Mikkellers webshop. Dags för mig att skapa mig ett konto där!

Några bilder från min sista (eller?) flaska av batch #1 som gick åt i somras.



Jag hoppas att denna batch är lika god som den första, bättre kan den väl knappast bli, eller?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar