fredag 14 oktober 2016

SBWF2016 - inte bara öl!




Favoriten hos Symposium!
SBWF är ju inte bara öl och whisky utan också Taste Experience sedan några år tillbaka. Jag har några återkommande favoriter, både bland dryck och fastare livsmedel.





Förutom öl så blev det i år rom från Platation, ekologisk Whisky från danska Braunstein och skotska Benromach, eko-Gin från svenska Hernö och fejkfri eko-vodka i kaffe/ginger-drink från Claes och kompisarna hos Virtuous Vodka.
Med en bit choklad!
Dansk whisky och öl - ekologiskt!
Testade 4 olika gin hos Hernö, en mycket positiv överraskning! Framför allt deras Old Tom (vit etikett) var riktigt trevlig.



Grunden - Ingefärsvodka och farinsocker, sen kommer kaffe och grädde.
Kaffedrinken hos Virtuous påminner en del om Irish Coffee, men godare!

Hos Maltimportören fanns festivalens godaste cider, Thistly Cross Whisky Cask.

På Food-courten har jag de senaste 2-3 åren kört med vegetariskt alternativ i form av Champinjoner som är doppade i Guinnes/vitlökssmet och sedan friterade - kanongott hos Irländarna.

Bränna Gårdsmejeri - deras KRAV-märkta ost har jag testat vid flera olika tillställningar, alltid lika gott.
Stensåkra Chark - hantverksmässigt producerade korvar med hög halt köttinnehåll. Det blev min vanliga korvpåse - 4 stycken korvpaket + 1 senap. Dessutom köpte jag en korvtallrik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar