fredag 5 september 2014

SBWF2014 - årets första inlägg!


SNART ÄR DET DAGS! 
Årets upplaga av SBWF kommer att bli den bästa någonsin,
det tror i alla fall jag! 

Med start torsdagen den 25 september och avslutning lördagen den 4 oktober så kommer det att under sammanlagt 6 dagar vara späckat med härliga öl ute på Nacka Strands Mässan.

hemsidan börjar utställarna sakta men säkert fylla på med info om vad som kommer att finnas i deras monter/montrar under festivalen och det ser bra ut!

Listan över provningar och master classes innehåller också den några spännande events, jag har bokat in mig på Brooklyn Brewerys specialprovning - Garret Oliver har tydligen med sig en del kul grejer - fatlagrat och surisar.
Defektprovning av Öl (finns även för vin) under ledning av Jessica Heidrich låter också som en intressant grej att testa, felsmaker kan jag aldrig få tillräckligt med kunskaper om.

Bishops Arms på Folkungagatan i Stockholm har flaggat för att det kommer hålla någon form av event i sin lokal den 1/10 - Founders Brewing kommer tydligen på besök, det skulle ju kunna tolkas som att de kan komma att ha extra närvaro också under festivalen......

Precis som förra året så kommer många av våra folkkära svenska microbryggerier husera i egen del av mässan, där kommer dessutom en årets mest spännande nyheter att finnas. I Nybryggarmontern kommer Humlegårdens Ekolager finnas representerade tillsammans med några småbryggerier - det ser jag särskilt framemot.

Tanken är att jag ska göra en minst lika genomförlig inläggsserie inför festivalen som förra året, förhoppningsvis blir också sammanfattningen efteråt minst lika euforisk!

Från och med idag och fram till och med måndagen (7/10) efter festivalen så finns en klickbar länk till SBWFs hemsida uppe i högra hörnet här på bloggen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar