lördag 23 mars 2013

RECENSION #91 - Seatown Brewing End Of Days AIPA



Dags för en hembrygd öl igen, det var ett tag sedan. Joakim är inte bara bryggare utan också bloggare – mer om honom och hans brygder på; Good Morning Beer Lovers. Detta är hans version av domedags-öl, ett recept som togs fram samma dag som jorden skulle gått under när Maya-kalendern började om/upphörde.

BRYGGERI; Seatown Brewing
ÖL; End of Days
TYP; Amerikansk IPA
NATIONALITET; Sverige
BATCH;
BÄST FÖRE;
IBU; (medel)
ALKOHOL; 7,4%
FÖRPACKNING; Flaska (en gammal Samuel Adams!)
VOLYM; 33cl
PRIS; Gratis, tack till bryggaren Joakim Gustafsson.
INKÖPSSTÄLLE; Privat överlämning i samband med BMD
ÖVERLÄMNINGSDATUM; 2013-03-20
TESTDATUM; 2013-03-23

GLAS; SBWF2012 40cl, funkar mycket bra!


DOFT Massor av fruktig sötma, min inte så det kladdar ner nästippen men näsborrarna kittlas mysigt av en härlig citrus – mycket trevlig!
(7 av 10)

UTSEENDE Ljust jordgubbsröd med en del dimma och tunt småbubblig vitt skum, vacker öl.
(3 av 5)

SMAK Tropisk frukt blandas med traditionella svenska bär – jordgubbar tycker jag mig känna här också, men det kan vara färgen som gör det. Finns givetvis en del citrus, men de är inte så framträdande som jag förväntade mig. Av den halvhöga alkoholhalten märker jag ingenting.
(7 av 10)

MUNKÄNSLA Lite väl många och hårda bubblor, och inte så mycket beska. Men den har en bra kropp och en hyfsad eftersmak.
(3 av 5)

SAMMANFATTNING En mycket välproducerad hembrygd, med en ruskigt snygg etikett!
(14 av 20)

GENOMSNITTSBETYG; 34 av 50
(3,4 av 5)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar