torsdag 8 mars 2012

Vad händer under 2012? Del 1

I vad jag tror kommer bli en serie av inlägg - därav del 1 - tänker jag skriva om vad som händer i en nära framtid och även på lite längre sikt. Både vad gäller den stora ölvärlden och mina egna mer personliga planer och förhoppningar för år 2012.

För egen del;
* Oppigårds DIPA 2012 - släpps (bara?) på fat, men det sker någon gång i slutet av mars eller början av april. Jämförelsen med Drakens DIPA blir givetvis oundviklig - hur står den sig?
* Sierra Nevada Bigfoot 2012 - släpps på bolaget i början av maj månad. Minst 1 låda (24 flaskor) ska jag ha! Samma dag släpps också Ruthless, en nyhet som jag ser framemot nästan lika mycket!
* Vertikaltest av 4 generationer Bigfoot; 2009, 2010, 2011 & 2012 - i början av maj. Se till att lägga undan tillräckligt många 2012-or så att framtida vertikaltest kan hållas. Nästa år blir det 5 generationer, vilket blir max - då jag inte vågar lagra Storfoten längre än 5 år.
* Shepherds Neame Glorious Spitfire 2012! Jag vet inte riktigt i nuläget vad detta är, men av djupt sentimentala skäl så hoppas jag att få testa den!

* Köpenhamns-resa! I slutet av juni eller början av juli bär det av söderut för att shoppa finöl (och besöka bekanta i Skåne) och givetvis några Pubrundor i både Köpenhamn och Malmö.
* Stockholm Beer & Whisky Festival 2012 - i år får jag inte missa detta!
* Flying Dog Kujo Imperial Coffee Stout - jag lever på hoppet att den släpps på bolaget på "riktigt" någon gång under året.
* Midvinternattens mörker (MNM) - jag hoppas att den återkommer ibland bolagets julöls standardsortiment.

Ute i den stora världen - Sverige - hoppas jag att media rapporterar mer och bättre om öl i allmänhet, men FIN ÖL i synnerhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar