onsdag 14 mars 2012

Påskölen släpps på bolaget 2012-03-15

Jag har inte alls samma sköna känsla för påskmust och som jag har för julmust, detsamma gäller definitivt Påsköl kontra Julöl. Jag älskar den julkryddade portern - men i mina smaklökar så finns inga påskkryddor.

Men det är ändå några av påskölen som släpps imorgon torsdag som jag vill testa;

  • Mohawk Oxymoron Black IPA - inte en renodlad påsköl, men jag gillar Mohawk och har vissa förhoppningar om att denna kan var riktigt god. Några flaskor
  • Sigtuna Easter Ale - tror inte så mycket på den IPA som Sigtuna släpper som påsköl, men den vanliga alen kan vara intressant. En flaska
  • Oppigårds Easter Ale - dalkarlarna kan det där med att göra bra öl. Det är dags att jag testar deras påsköl också. En flaska
  • Hornbeer Happy Hoppy Easter - se Recension #6. Släpptes redan den 1/3 men det verkar finnas en del kvar. Några flaskor
Utöver dessa kanske jag också köper någon från Raasted Forår, men mer än så blir det inte! Måste spara pengar till April- & Maj-släppet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar