onsdag 31 maj 2017

Dugges invaderar Stockholm - tar över Lådan!

För ett tag sedan fick jag tips om ett nytt öl- och hamburgerställe av kollegan Anders, ett nytt ställe hade öppnats i Stockholm. Han hänvisade mig till en recension av sagda ställe i Dagens Nyheter av deras Krogkommision.

Lådan, som är kopplad till Flippin' Burger, fick överväldigande gott omdöme, maten består av hamburgare i slidersformat. Och även om DNs testpatrull inte primärt inriktade sig på ölmenyn så framgick ändå att där fanns mycket svensk hantverksöl, något som givetvis väckte mitt intresse.
Men tiden går och inte har jag varit där på besök än, men nu finns det ingen återvändo.
Bild lånade från pressmeddelande
Dugges Bryggeri gör sin största fatölssatsning hitintills, de tar med sig 20 stycken fatöl till Lådan plus två till Folkölscykeln från Folkölsbutiken som kommer stå parkerad i närområdet.

  • När; 16 & 17 juni 2017 med start klockan 12.00 tills det tar slut!
  • Var; Lådan, Luntmakargatan 63, Stockholm
  • Vad; Tap Takeover (både stark- och folköl), ölcocktails & hamburgare.
  • Vem deltager; Jag kommer vara där den 16e, kanske hänger jag på låset eller också någon gång under kvällen. Jag förväntar mig också ett gäng vänliga göteborgare från Dugges Bryggeri. Dessutom många törstiga stockholmare!
Bild lånade från pressmeddelande

Vi ses väl där!?

Ps - jag hittar ingen hemsida för Lådan, bara för Flippin' Burgers, men Lådan har en Facebook-sida i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar