tisdag 2 maj 2017

Blandade ölfoton special - Last night in Sweden!

Fast i mitt fall - last night in Stockholm!


På mitt Instagram-konto så kommer jag under denna vecka lägga upp en (minst) bild tagen kvällen innan. Det kommer inte vara några direkta ölbilder, utan lite mer blandat innehåll.
Under samma period kommer ett gäng proffsfotografer runt om i landet dokumentera vad som egentligen hände igår kväll i Sverige. Fotobok skall tryckas och ett exemplar kommer att skickas till Vita Huset.


Här i bloggen fortsätter jag lägga upp ett fotoinlägg per vecka och här kommer just ölen (och ölrelaterat) vara temat, som vanligt.


Efter att jag tagit gårdagens kvällsfoton på Drottninggatan, så tog jag en promenad utmed den gatan bort mot riksdagen och slottet, genom Gamla Stan med Akkurat som tänkt slutmål. Den härligt ljumma majkvällen bjöd verkligen på inspiration.

Skebo


Akkurat var givetvis stängt (Första maj!), så jag vandrade vidare upp till Oliver Twist istället, Skebo är ju aldrig fel, och India Pale Ale på Cask var riktigt bra.
Collabbeer
Passade även på att testa en annan specialbrygd öl, Hop Smuggler är en collaboration mellan Ska Brewing, Avery och Fjäderholmarna.


Helvetete och Fördömmelsen!
Vandrade sen vidare upp till Hökensgata 3, där skulle det nämligen finnas Hel & Verdomenis på fat.

Fudge!
Jag valde att avsluta kvällens 1a majtåg med en korvtallrik och en Caramell Fudge Stout från Kees som måltidsdryck.


Bara en sorts korv......
Interiören på Hatten är alltid kul att fota.

Fisheye-selfie
Här skymtar den numera klassiska skylten!


Sen blev t-bana hem och då var det fortfarande ljust ute!
Sista backen, förbi AGA-tornen.

Samtliga foton togs under kvällen (från 18.00) den måndagen den första maj 2017.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar