tisdag 28 februari 2017

Jubileumstävlingen 2017 är avgjord

Årets första pristävling har avgjorts, med en solklar segrare! Jag vet inte om jag satte ribban för högt vad gäller svårighetsgraden på frågorna, det var nämligen bara en läsare som inkom med svar!

Han lyckades pricka in 3 av 4 svar helt korrekt, och var hyfsat nära att svara rätt även på sista kunskapsfrågan. Vad gäller utslagsfrågan så var han inte fullt lika nära, men den är ju i detta läge ändå inte avgörande.


De rätta svaren på frågorna är skrivna med röd fetstil;

  1. I vilket land (ej Sverige) drack jag första gången öl (året var 1983)? ITALIEN, närmare bestämt i Arma di Taggia utmed Riviera di Fiori, i nordvästra delen.
  2. Vilken öl var min första (seriösa) favoritöl, som regelbundet inhandlades från systembolaget (inte tillgänglig där numera tyvärr) redan 1986? McEWANS EXPORT INDIA PALE ALE
  3. Vilket år besökte jag Stockholm Beer Festival första gången? 1998, i Sollentuna.
  4. Vad hette det forum (numer nedlagt) där jag 2003 startade en off topic-tråd om ÖL (får väl klassas som starten på min karriär som nättyckare om och kring öl)? DVDFORUM.NU, de bytte sedemera namn till Filmforum, men när jag startade tråden så var det DVD som gällde.


Utslagsfråga;
  • Hur många Guinness-glas sålde Sejdelshoppen.se totalt under 2016?  753 STYCKEN

Om Chris hade satt alla rätt på kunskapsfrågorna så hade han som ensam deltagare fått både 1a- och tröst-priset, nu får han nöja sig med ett presentkort á 200 kronor hos Sejdelshoppen.se.

Tröstpriset tilldelar jag mig själv, har redan lagt en beställning några glas, bland annat detta snygga Shaker-glas;




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar