söndag 30 december 2012

RECENSION #78 - BrewDog Hardcore IPA



Det blev följaktligen – minst – två till recensioner 2012, denna gång från de skotska brygghundarna, som ju under våren öppnar pub i Stockholm.

BRYGGERI; BrewDog
ÖL; Hardcore IPA
TYP; DIPA
NATIONALITET; Brittisk
BATCH; 171
BÄST FÖRE; 27-05-13
IBU; 150 (HÖG)
ALKOHOL; 9,2%
FÖRPACKNING; Flaska
VOLYM; 33cl
PRIS; 36,00 (109,10 kronor/liter)
INKÖPSSTÄLLE; Systembolaget, Kungholms Torg
TESTDATUM; 2012-12-30

GLAS; SBWF2012, funkar Ok.

DOFT Här känns aromen igen mer direkt, påtaglig – nästan lite aggressiv – grape-besk doft. Precis vad jag förväntar mig.
(7 av 10)


UTSEENDE Aningens dimmig, ljust orangeröd. Skummet är smutsvitt, småbubbligt och avtar snabbt.
(4 av 5)

SMAK Humlefrisk citrus men med en angenäm karamellsötma för att runda av det hela. Av den höga alkoholhalten märker jag just ingenting.
(7 av 10)

MUNKÄNSLA Det är många beska droppar i denna 33a, bra nivå på kolsyran och en lång skön efterbeska.
(4 av 5)


SAMMANFATTNING Denna var nästan jämngammal med Amarillon jag recenserade just innan, men här känner jag inte av så kraftiga ålderskrämpor.
(14 av 20)

GENOMSNITTSBETYG; 36 av 50
(3,6 av 5)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar