tisdag 30 april 2019

Två spännande nyheter på gång från Wicked Wine

Jag fick ett nyhetsbrev från importören Wicked Wine idag, de brukar innehålla flera olika nyheter men denna gång var det bara en!
För mig personligen så var det en rätt härlig nyhet.
Favoritbryggeriet Sierra Nevada skickar hit en öl från sin Estate-serie, en ekologisk öl som innehåller egenproducerad malt och humle! Dessutom ytterligare en fatlagrad specialare.

2 öl från Sierra Nevada som aldrig släppts till Sverige tidigare.
Staffan håller hårt i godsakerna [foto lånat från WWs press-release]
Den femte juli så kommer den första av två nyheter, en blend av två öl, Barrel-aged Abbey dubbel och Ovila Abbey Brown Ale with Mandarins & Cocoa. Efter att ha lagrats ett år på Brandy-fat så har den fått namnet Trip in The Wood Barrel-aged Ovila Abbey Ale som klockar in på stillsamma 11.2% och säljs i flaskor på 750ml. Denna är dock inte ekologisk. 
1500 stycken flaskor kommer till Sverige och kommer att kosta 199 kronor styck.

Sen får jag vänta till den sextonde augusti innan Estate Farmhouse Ale släpps, en saison på 6.3% abv i flaskor om 375ml. Ekologisk malt och Saaz-humle som fått spontanjäsa i bryggeriets persiko-lund. Sedan har drycken lagrats i vinfat. 
3000 stycken flaskor kommer till Sverige och kommer att kosta 109 kronor styck.
Foto från Sierra Nevadas hemsida

Jag har länge suktat efter att få testa något ur Sierra Nevadas Estate-serie, nu får jag äntligen chansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar