tisdag 7 april 2015

Växjö Ölfestival 2015 - på lördag kör det igång!


Jag hade storstilade planer för mitt dygn i Växjö, men återigen har min plan gått i stöpet - i alla fall lite grand. Nerresan blir som förra året - en tidig avresa från Stockholm C, via byte i Alvesta till Växjö. Men hemresan är tyvärr avsevärt tidigarelagd, redan strax efter 18.00 går sista tåget (via Alvesta) mot Stockholm på lördag - så det blir hårdkörning under första passet för min del!

Och hårdkörning lär behövas - dryckeslistan har nämligen fyllts på avsevärt sedan jag senast skrev om den. Brill har med sig ett ruskigt starkt startfällt, tillkommit har även Beerbliotek - som inhoppare för To Öl (deras öl finns iofs i viss utsträckning hos Brill) som tyvärr har lämnat återbud och det är ju ingen dålig ersättare.
Men jag tänker mig satsa lite mer kraft på de småskaliga och lokala bryggerierna som finns med på festivalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar