fredag 25 maj 2018

Alf besöker - premiär för Waza

I onsdags var det dags att slå upp dörrarna på adressen Wallingatan 38 igen, mycket är sig likt på hörnan även om det är en ny skylt ovanför. Även insidan är i stort sett samma som förr, men innehållet i kranarna har fått lite annat utbud.
Istället för Monks så står det nu Waza både på skylten utanför och på taplapparna inne.

De egna ölen!
När jag var där så fick jag intrycket att Craftbeer.se/Galatea är huvudleverantör, både vad gäller gästöl (några Sigtuna och en Spitfire) och dricksglas.
Jag testade två av deras egna öl, valde att börja med Waza Vete, en stilsäker Hefe på 4.9%, mycket trevlig.

Testade också en Fegefeuer Kaiser Stout på 14%, den var riktigt smarrig.
Många välbekanta ansikten satt på min sida av baren, bland andra Jens och Annika.

Utanför grillades det korv i högsommarvärmen.

En klassisk adress, där jag aldrig varit stammis, men återkommande gäst och det lär namnändringen inte ändra på. Positivt första intryck för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar