tisdag 13 mars 2018

Inför Malt, Mat och Destillat på Stockholmsmässan

Nu på fredag, 16 mars klockan 14.00, så kör dryckesfestivalen Malt, Mat och Destillat igång ute på Stockholmsmässan i Älvsjö.
Loggan lånad från hemsidan.

Jag räknar med att köra några timmar under lördagseftermiddagen (då öppnar de klockan 12.00).
Det finns en hel del intressant att kolla in bland utställarna.
De som jag framför allt tänker sikta in mig på är dessa;
  • Bearded Rabbit - det har hänt en del sen jag träffade dem i Växjö för 2-3 år sen.
  • Dunder & Krut - jag "undvek" dem under Nöjesguiden, där de fick överraskande goda omdömen från många andra besökare!
  • Nils Oscar - vill snacka om nya husölen på Flying Scotsman Inn och tillgången på Södermalms Pilsner.
  • West Coast Bryggeri - missade dem helt i Uppsala häromsistens, hoppas hinna testa något nu istället.
  • Ängöl - alltid intressant, något nytt eko-öl kanske, påskölen.....
  • 137 Telge Brygghus - första gången jag ser dem på stor festival.
  • Bränna Gårdsmejeri och Fine Deli - Ost är bästa tilltugget till öl!
  • Bread & Table - blir det något ölbröd!?
  • Pax Brygghus - minst två helt nya öl, Imperial IPA och en Saison Hibiskus!

Apropå Pax - om du inte har någon biljett, så kan du vara med i utlottningen som Pax Brygghus kör på sin Facebook-sida (även Instagram).

Vi ses väl där?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar