måndag 3 februari 2014

En ny ölfestival

Var och varannan bonnhåla ska visst 

hålla ölfestival nu för tiden! 

Och ingen är gladare än jag för det! 

En av de senaste att slå sig in på festivalmarknaden är min bloggar-kollega Robert "Helbergs Humle" Helberg.


Lördagen den 26 april i år så arrangerar han - i samarbete med Kök 11 - Växjö Ölfestival, och Alf har givetvis köpt in sig på en biljett. Det blir en halvdag (med resa tur & retur nästan heldag) i Småland, i den hantverksmässigt bryggda ölens ljuvliga tecken.

Än så länge är inte listan över utställare särskilt lång, men det finns redan flera intressanta namn med.

Sen hoppas jag att Roberts eget bryggeriprojekt - Trädskogens Bryggeri - kommer att närvara under festivalen, det ser jag verkligen framemot att få testa.

Edit - jag har i efterhand lagt till Klackabacken (som jag glömde) och Återbrukshyttan som dök upp strax efter att inlägget publicerats.

2 kommentarer:

  1. Det kommer några fler utställare inom kort. Dessutom missade du att nämna Klackabackens Bryggeri! // R

    SvaraRadera
  2. Tack för uppdateringen, Robert. Har gjort en liten redigering och lagt till de som saknades...... För övriga läsare som önskar mer aktuella uppdateringar om festivalen - besöker deras hemsida (länk i inlägget) eller deras facebook-sida. Jag kommer att skriva mer om inför festivalen under vårkanten.

    SvaraRadera