fredag 15 november 2013

Julölen 2013


I onsdags - 13/11 - så fick jag ett samtal från en speditör som ville leverera en låda julöl till mig! Det var gänget från importören/distributören Galatea som tyckte det var dags att ge mig lite varuprover inför julölssläppet. Lådan innehöll 11 av deras julöl, en i mitt tycke - på pappret - rätt stark uppställning.


Jag har ikväll testat Sigtunas ekologiska "Winter IPA Organic" och Evil Twins "Christmas Eve at a New York City Hotel room. Tycker att den förstnämnda påminner en del om Oppigårds jul-Ale - men den räcker inte hela vägen. Hotellrummet kan jag rekomendera som en mycket god öl - även om den är svårplacerad på julbordet. Men som en "efteråt"-öl funkar den i alla lägen.

Och idag - 15/11 - så släpptes de första flaskorna i bolagets standardsortiment av julöl, jag valde att besöka mitt närmaste (från jobbet) bolag - där det numer finns ett helt ok ölutbud, inklusive julölen!

Island, Sverige och Norge

Drinkin the Snow från Mikkeller

Svenska Macro-julöl.....
Vartefter jag testar dessa öl så kommer jag lägga upp korta inlägg om dem, dock inga regelrätta recensioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar