fredag 20 september 2013

SBWF2013 - inför festivalen - del 4b - Mina utställare

Innan jag går vidare med fler "tungviktare" så tänkte jag tipsa om några mindre utställare, några som dessutom är debutanter som utställare, åtminstone i denna form.

  • Jag har ju tidigare - i del 2 av denna serie - skrivit om Robert Helbergs fotoutställning "....med fokus på hantverksöl" som ju kommer att visas under festivalen - ett definitivt "worth while visit". I Hall II - "Cuisinen" (*)
  • Med på festivalen finns även öl i skriven form, representanter för det nya ölmagasinet "c/o Hops" har egen monter och dessutom kommer den nya boken "Mikrorebeller" att säljas under festivalen. Bägge kommer att ha sina montrar i "Cuisinen" (*)
  • Värt att nämna är givetvis också det faktum att Belgoklubben kommer ha en monter under festivalen, detta i Hall II.
  • Bryggmästaren på CAP Brewing - Mattias Hammenlind har ju tidigare medverkat på festivalen, men i år är första gången med "eget" bryggeri.
  • Ängö Kvartersbryggeri - microbryggeri i Kalmar som redan imponerat på mig med de öl som jag testat - jag tänker testa flera under festivalen! Kommer att ha sin monter i "Cuisinen" (*)
  • CPA - En helt vanlig CP-Öl - ett bryggprojekt som är värd all respekt, det skriver jag utan att än så länge ens luktat på deras CP-ÖL. Men vad jag läst och hört så är ölen väl värd att testa, inte bara för att den är CP! Kommer att ha sin monter i "Cuisinen" (*)
  • Adelsö Bryggeri - lokalproducerat Mälar-Öl. Helt otestat för min del, men det blir det nog ändring på.
  • Nääs Gårdsbryggeri - nystartat mikrobryggeri i Östergötland, otestat men ser spännande ut!
  • Beer Enthusiast - (rätt säker på att de har varit med på festivalen tidigare) har jag tidigare varit i kontakt med under namnet AMKA (en sortimentsprovning tidigare i år). De har med sig öl från Sverige, Finland, Danmark, Norge och England som jag tidigare testat med glädje.
  • Bibendum - de hade ju Stewart Main från Shepherd Neame (i år hos Galatea) och Real Ale förra året, nu siktar jag in mig på deras whiskysortiment - bland annat Glen Moray
(*)= Cuisinen är en "ny" lokal som ligger i Hall II, om jag förstått saken rätt så är det där restaurangen låg förra året, 1 trappa under stora utställningshall 2.

Länk till den kompletta listan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar