onsdag 18 september 2013

SBWF2013 - inför festivalen - del 5 - Provningar och Master Class

Under festivalens sex dagar anordnas många specialarrangemang, provningar och Master Classes där mer eller mindre kända personligheter låda i ca en timme. Kan vara mycket intressant och ett skönt avbrott från myllret på festivalgolvet.
Lista över nu registrerade arrangemang Denna lista är i nuläget inte slutgiltig, utan uppdateras regelbundet. Den senast inlagda ligger längst ner i listan i vänsterkolumnen.

Jag har anmält mig till två stycken master classes redan och hoppas på att "hinna" med ytterligare minst en.
  • Klockan 20.00 första torsdagen så har jag bokat in mig på Stewart Mains Master Class som ger en inblick i bryggeriet Shepherd Neame (där Mr Main är verksam som Master Brewer) verksamhet och deras karakteristiska Kentish Ales. 
  • En av festivalens mest intressanta (i mina ögon i alla fall) gäster är onekligen Garrett Oliver - Brewmaster på Brooklyn Brewery. Jag har haft äran att träffa Mr Oliver vid några tillfällen tidigare och han är onekligen en mycket intressant och inte minst trevlig ölpersonlighet. Lär handla en del om deras "Ghost Bottles", men förhoppningsvis också en del om det nya bryggeriet i Stockholm.. Den Master Classen som jag bokat in mig på blev lördagen den 28/9 med start klockan 17.00 - första gången jag besöker festivalen på en lördag.
Bland de övriga seminarierna så är det framför allt dessa som jag funderar på att anmäla mig till.
  • Nögne Ö - Ölets anatomi. Med bryggmästare Kjetil kan detta bli mycket intressant.
  • American Craft Beer Med  Andreas Fält från Brewers Association, jag anmälde mig förra året med fick inte ihop mitt program då.
  • BrewDog - med grundaren James Watt kan det ju inte bli annat är skoj. Ligger rätt bra i tid också för min del.
  • Evil Twin Brewing - med bryggaren Jeppe Jarnit-Bjergsø, kanske få lite härliga storys om vad som händer på Törst!
  • Sierra Nevada Brewery - med den europeiska importören Steve Holt.

Ja, listan skulle kunna bli hur lång som helst, CAP, Dugges och St Eriks skulle ju också vara kul. Likaså besökarna från Ska Brewing/Peach Destillery, men jag är ju bara mänsklig......Och då har jag inte ens funderat på att besöka någon av seminarierna som hålls om andra alkoholdrycker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar