torsdag 20 juni 2013

Belgoklubben levererar




I början av maj i år så gick jag med i Sveriges nya ölklubb - Belgoklubben. Och redan nu skördar jag de första frukterna av den sådden som då gjordes. Den första lådan om 12 flaskor är nu inhämtad och trots vissa mindre förändringar i både lådans innehåll och leveransvilkor (ej hemkörning utan uthämtning hos DHL) så är jag mycket nöjd med mitt beslut att ansluta mig på en gång.


Hemtransporten var dock inte okomplicerad, lådan med de tolv flaskorna var mer utrymmeskrävande än vad min annars så trogna öldragare klarade av - därför blev en omplockning absolut nödvändig. Sen är det ju så att det transportmedlet som jag normalt använder för att resa just nu är väldigt begränsad i omfattning på grund av strejk. Men jag har gått motsvarande sträcka utan större problem tidigare och gav mig därför iväg glad i hågen med sikte på min bostad. I det läget så svor jag över mitt val att byta uthämtningsställe från de ursprungliga "nära" bostaden mot ett som ligger mycket nära min arbetsplats. Men jag lyckades ta mig hela vägen hem - sista biten med buss 77 som tydligen inte ingår i strejken - utan några missöden.

Det blir troligtvis ingen av dessa belgare på midsommarafton - möjligtvis på lördag, en flaska står i alla fall i kylen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar