fredag 10 maj 2013

Belgoklubben!




Jag anslöt mig igår till den nystartade Belgoklubben, ett samarbete mellan den svenska administratören Svensk Bryggeritradition, Jens Skrubbe och det danska bolaget Beverage Trading Europe.
Genom mitt medlemskap kommer jag (och övriga medlemmar) att 4 gånger/år få en låda med 12 belgiska öl (6 olika öl i 65cl flaskor) levererat hem till min dörr, kostnaden är 1200 kronor/låda! 
Vilka flaskor som ingår i de olika lådorna bestäms av Jens Skrubbe, det känns som en garanti för att detta kan bli något mycket bra!

Det är ju rätt stora flaskor och av en typ som jag generellt är rätt "obekant" med, men jag ser detta som en ypperlig möjlighet för mig att utforska just dessa typer. Just storleken på flaskorna inbjuder ju till att dela på en tillsammans med till exempel svåger eller systerson, alternativt en flaska/person.

Jag ser framemot min första låda med stor tillförsikt!

Mer info om projektet finns på skrubbe.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar