lördag 9 juni 2012

Skatteåterbäring och 5 veckors SEMESTER!

Ni behöver inte oroa er - det är INTE bloggen jag tänker ta semester ifrån, utan snarare mitt "Daytime-job".
För att fira sista arbetsdagens slut och att det ramlat in lite pengar på personkontot,så tog jag mig en promenad till
Man In The Moon, nästan folktomt men många satt ute!

för att där avnjuta några av deras många fina fatöl!
Började med en "LAGER" från Mikkeller;
American Dream
 Säga vad jag vill om denna - men särskilt mycket lager smakar det inte om detta, jag klassar den nästan som en fullgod Pale Ale, med mycket och väldoftande humle - och MYCKET GOD!
Fortsatte på det danska spåret med ytterligare en från Mikkeller;
10
Följande Humlesorter ingår i Tian; Amarillo, Centennial, Cascade, Chinook, East Kent, Nelson Sauvin, Nugget, Simcoe, Tomahawk och Warrior. Jag gillar detta skarpt, men så är jag förtjust i humle också.
Sen bad jag att få se över förteckningen av flasköl (bra med en sådan lista, det uppskattas). I den finns hur många kanoner som helst - många av dem i en prisklass ett par nivåer över min nuvarande (trots återbäringen). Men jag hittade en svensk IPA som jag inte kunde motstå, den var dessutom i en "hyfsad" prisklass.
Sthlm Brewing Co IPA
Den hamnade ju lite fel i turordningen, nu står den sig rätt slät efter 10, men det går inte att ta miste på att här finns en hel del goda intentioner.
Efter denna var det dags för avslutning med en favorit från  
SKA BREWERY - Modus Hoperandi;
Både vacker och god!
Det fick bli en till!



















Även om jag har en burk kvar hemma, så är den så pass oemotståndlig att jag gärna köper den också på krogen. Fatölen är ju dessutom ändå godare än burkversionen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar