fredag 23 mars 2012

Modus på Krogen och Bigfoot i hemmastudion!

Hade börjat varva ner hemmavid efter en hård vecka på jobbet när jag via Facebook nås av flera tips om att Modus Hoperandi finns på fat - först på Sorbon vid Brommaplan - och sen från MankerBeer som sitter på Bishops Arms Vasagatan och dricker den. Det var ju bara att snabbstarta om batterierna och rusa iväg till bussen. Mindre än en timme efter BA-V--tipset är jag där - men ingen representant från bloggen så långt ögat når.Till min stora tröst så finns fatet med MH kvar och det räcker gott och väl till de 3 stycken glas jag

förutsatt mig att dricka. 
Den smakar lika gott som jag minns den, om inte bättre.

Jag vet inte varför jag återkommer att använda detta skrynkliga gamla informationsblad från BA-V som bakgrund, men när jag hamnar i andra led är det svårt att få utrymme på bardisken för att ta "artistiska foton".

Men efter ett tag uppstår en lucka vid bardisken - strategiskt korrekt mitt framför finölsfaten. Väl där hamnar i samspråk med en vacker och trevlig engelskspråkig kvinna från Kenya som dricker Guinness och äter barens hemgjorda chips.


Får till slut ett bardisk-foto av det halvfulla Modus-glaset, funderade faktiskt på att köpa en till - bara för att få ett "Photo-opportunity" till med hela skumkronan, men jag tyckte det var dags att gå hem.

Har funderat en del om hur jag ska kunna förbättra min enkla hemmastudio, jag hittade några lämpliga bilder på Google som jag nu testkör som "tillfällig" bakgrund. 

En långsiktig plan håller på att utarbetas där dessa löstagbara bakgrunders funktionalitet ska var fullt utredda senast den 1 maj 2012.





Bigfoot 2011 med SN-bakgrund!
Bigfoot-öl och äggformad logga!

Jag är rätt nöjd med dessa första testkörningar, men jag har ju gott om tid att vidareutveckla och perfektionera.
Bigfoot 2011 - Retro-style!
Som helhet en mycket lyckad kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar