onsdag 11 mars 2015

1 månad kvar tills Växjö Ölfestival 2015


Lördagen den 11 april är det dags för mig att återigen besöka Växjö och dess ölfestival. Jag ser framemot detta återseende med stor tillförsikt och har goda förhoppningar om att årets festival skall bli minst lika bra som 2014 (läs vad jag tyckte här och här).

Utställarlistan för årets festival ser bra ut, men några starka namn saknas - Craftbeer.se/Galatea och Folkared 15 har försvunnit sedan förra året. I gengäld så har ju Trädskogens Bryggeri kommit igång och medverkar nu i sin andra festival (de är med i Malmö snart). To Öl gör ju också de en intressant debut i årets festival. Flera mindre importörer och bryggerier gör att chansen att hitta saker jag tidigare inte testat ökar betydligt.

Jag får nog lov att odla mustasch och lära mig att uppskatta kaffe, för bland "övriga" (ej direkt ölrelaterade) utställare finns Brazil's moustach wax och Mattias Granes Crafted Coffee (vars produkter jag testade under Nöjesguidens Ölmässa tidigare i år).

Årets festival är uppdelad på två skift - eftermiddag respektive kväll - och jag hoppas kunna hänga kvar minst lika länge som förra året (från 12.00 till 21.00). Jag räknar också med att ha minst lika skoj som jag hade då och hoppas givetvis på minst lika bra festivalväder - så att uteplatsen kommer väl till användning!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar