tisdag 7 februari 2012

Första inlägget!

Varför ska jag Blogga? Det finns ju så många Bloggar redan, många av dem handlar dessutom om just det ämnet som jag tänker skriva om - ÖL! Många - de flesta - av dessa bloggare är säkert mer initierade än jag i ämnet också. Likafullt så sitter jag nu här med min egen Blogg!
Ordvitsen i min blogg-titel anspelar på det faktum att jag gillar ÖL - men här ska jag försöka beskriva vad jag Tycker om ölen.
Så därför döpte jag min Blogg till Alf Tycker Om Ale.
För det jag framför allt kommer att skriva om är just de ljuvliga drycker som finns inom samlingsnamnet Ale. Visst kommer jag nog skriva ett och annat om diverse andra Öl-typer - jag ska försöka undvika att vara allt för negativ - men det mesta kommer som skrivet är handla om just Ale.
Några inlägg kan säkert komma att innehålla tankar och åsikter om andra alkoholhaltiga drycker, men framför allt ska det handla om ÖL, närmare bestämt GOD ÖL! Good People Drink Good Beer!

Har precis avslutat en flaska av Raging Bitch - Belgian Style IPA, ur Flying Dogs 12-flaskor-box "Alpha Collection" som nu finns tillgänglig i beställningssortimentet på systembolaget (som jag gärna förkortar till sb). Jag är generellt sätt inte överförtjust i den belgiska stilen, men detta funkar helt ok. Fin färg och doften är angenäm. Alkoholstyrka på 8,3% - ganska starkt, men det är ingen som sticker mig i smaklökarna - inte på något negativs sätt iaf. En lagom trevlig IPA!

I den nära framtiden kommer det skrivas en hel del om bland annat; Bigfoot från Sierra Nevada, Black Rocket Porter från Mohawk och Hops Kill från BrewDog. Och givetvis om mina äventyr i ölvärlden, pubbesök och trevliga evenemang!

4 kommentarer:

  1. Välkommen till ölbloggvärlden Alf. Ska bli kul att följa dig. Beställde också "Alpha Collection" ikväll. Skall bli spännande att prova. Lycka till med bloggen.

    SvaraRadera
  2. Men bloggen heter ju "Alf tycker om öl", inte ale.

    SvaraRadera
  3. I adressen så fick jag byta öl mot ale (alternativt Ol.....)
    No pricks in the adress! ;)

    SvaraRadera